Попереджуючи висновки, кажу: "Такого топу ви не знайдете". Але чому? У нас немає крутих медіаменеджерів? Чи людей, які можуть дослідити це питання?

Вводячи такий пошуковий запит в Гуглі, ми натикаємось на рейтинг від РБК 2013 року “30 самых влиятельных медиаменеджеров СНГ”. В одному із покликань, а саме новина на сайті ТСН, йдеться про те, що до того топу входять аж п’ять українських медіменеджерів.

Хто вони? Це ми можемо дізнатись, тільки ввівши запить російською мовою, проаналізувавши той самий список або ж перелопативши декілька сайтів. Так-от, наші герої 2013 року - це "президент UMH Group Борис Ложкин, теле- и кинопродюсер Александр Роднянский, основатель компании Star Media Владислав Ряшин, владелец FILM.UA Group Сергей Созановский и генеральный директор UMH Александр Страхов".

То все-таки медіаменеджери існують на просторах України і навіть входять до топів? Так, так і ще раз так! І не тільки у 2013 році.  Власники медіакомпаній і холдингів, що займаються оперативним управлінням, топ-менеджери, головні редактори друкованих видань та інтернет-ресурсів, теле-і кінопродюсери та інші нікуди не діваються. Вони розвиваються та підкорюють нові вершини. Просто у нас немає платформ і проєктів, які б здійснювали аналіз, дослідження та формцвання рейтингу медіаменеджерів.

Є маса крутих спеціалістів, але ми не знаємо своїх героїв в лице, хоча часто знаємо їх роботу та проєкти! Я раніше чула про школу комунікацій Bazilik, про лекторів, серед яких і Марк Лівін - письменник, журналіст, спікер конференції TEDx, ексмаркетинг-директор Громадського телебачення та заступник головного редактора The Village Україна. Але тільки минулого року, я дізналась, що засновниця та директорка практичної школи комунікацій Bazilik - це тендітна дівчина з лабрадором Аляскою, Марина Батуринець. Я захопилася нею, адже вона створила місце, що стало поштовхом для багатьох “бджілок-трудівниць” у сфері медіа.

Але це моя фаворитка, а отже і моя суб’єктивна думка, яка охоплює тільки мій досвід, знання і сферу роботи. Все ж таки хотілось би подивитись, хто б очолював рейтинги медіаменеджерів України, якщо правильно проаналізувати і дослідити це питання. Тим паче це дозволить виявити професіоналів з найбільшим потенціалом зростання, які з великим ступенем ймовірності будуть визначати те, що відбувається на ринку медіа в найближчі 3-5 років. Невже ми не хочемо бути провидцями?

В російському Інтернет-просторі Odgers Berndtson в партнерстві з Mediascope представляє щорічний "Рейтинг молодих медіаменеджерів Росії". Одна з ключових завдань цього рейтингу - підвищення значущості професійної репутації і реальних досягнень, створення бази для максимально можливої ​​об'єктивності їх оцінки за допомогою спеціально розробленої методології рейтингу.

Індивідуальні результати кожного учасника, який подав заявку на місце у цьому рейтинзі, формуається на основі аналізу 4 факторів. А саме:

  • Професійні досягнення;
  • Визнання колег;
  • Короткостроковий прогноз затребуваності професійних компетенцій учасника (OB-фактор);
  • Конкурентність компанії (Mediascope-фактор).

Я б ще додала вплив роботи учасника на суспільство і УТП компанії. Наприклад, пані Марина допомагає у підготовці спеціалістів сфери комунікацій та маркетингу. Крім того, на сторінках в Інстаграмі, Фейсбуці чи на сайті школи часто можна побачити корисні підбірки, конспекти лекцій та інша корисна інформація у вільному доступі. Це дає знання всім, хто цього бажає. Зокрема, це і можливість охопити більшу аудиторію та привабити майбутніх учнів. До речі, вони запустили навіть власне медіа про комунікації Bazilik Media, де пишуть новини індустрії, розбирають кейси, записують історії та пояснюють простими словами все, що варто знати, розпочинаючи роботу над комунікаціями бренду.

А кого б вніс ти до рейтингу топових медіаменеджерів України? 

Автор: Катерина Бондар, 3-ВБ