Кафедра видавничої справи, редагування і теорії інформації організувала і провела дискусійну панель «Видавничий бізнес: національний та регіональний виміри». Захід відбувся в межах Третього книжкового фестивалю.
Учасниками були представники харківського видавництва «Школа», вінницького видавництва «Дім Химер» та інших регіональних видавництв, а також викладачі та студенти ЧНУ ім. Б. Хмельницького.
Перед обговоренням стану й перспектив українського видавничого бізнесу модераторка заходу, завідувачка кафедри, доцентка Лариса Завгородня озвучила дані опитувань за міжнародними видавничими асоціаціями, які характеризують сучасну українську видавничу галузь.
– Хочу наголосити, що внутрішні проблеми видавничих організацій продиктовані проблемами на ринку. Найгострішими серед них називають такі: низьку купівельну спроможність населення, брак дистрибуції книжкової продукції, мереж розповсюдження, низьку читацьку культуру, нерозвинену інфраструктуру, відсутність маркетингових досягнень, – зазначила модераторка.
До обговорення важливих питань дискусії приєдналися й інші спікери: доцент кафедри інтелектуальної власності та цивільно-правових дисциплін Віктор Іващенко, доцентка кафедри педагогіки і психології Наталія Герасімова, доцентка кафедри видавничої справи, редагування і теорії інформації Оксана Іванченко та старша викладачка кафедри видавничої справи, редагування і теорії інформації Людмила Солодка.
Одним із найгостріших питань обговорення стало питання розвитку культури читання сучасних дітей та підлітків, а також участь батьків у цьому важливому процесі.
– Діти потребують спілкування, й воно повинно відбуватися не з гаджетами. Батьки, у свою чергу, повинні бути поряд із дитиною й вчитися прищеплювати любов до книги, – зауважила Наталія Герасімова.
Не менш важливою вважається проблема інтелектуальної власності у сфері електронних видань та створення нових форматів книг. Спікери в ході розмови з’ясували, що сучасна аудиторія не тяжіє до сприйняття мультимедійних форматів. У свою чергу, українські видавництва часто обмежені в фінансуванні і вважають такі проекти не рентабельними.
Ще однією тезою для дискусії став пошук авторів не лише на українському, а й міжнародному просторі. Запрошені видавці зазначили, що чимало видавництв намагаються заохотити до співпраці, окрім вітчизняних письменників, й зарубіжних, а також створити нові та оригінальні проекти.
– Ми хочемо привозити до України нові книги й нових авторів – відкривати для наших читачів увесь світ. Наша мета – це шукати тих, хто справді зацікавить, – розповів представник видавничого дому «Школа» Ілля Федієнко.
Учасники дискусії були солідарні, що для підготовки майбутніх фахівців видавничого бізнесу й медіамеджменту важливо враховувати соціокультурне тло розвитку медіапроцесів, потреби й вимоги роботодавців, досвід успішних видавництв на сучасному ринку.
– Мені як модератору заходу особливо приємно, що дискусійна панель стала корисною для всіх зацікавлених сторін, а особливо для студентської молоді, – зазначила Лариса Завгородня.
За словами студентки 1-ММ Діани Любенко, було дуже цікаво дізнатися про те, як видаються сучасні книги, як працюють люди в різних видавництвах. Для студентів важливі такі заходи, адже зараз вони вивчають це на парах, і знання, отримані від видавців, можуть стати дуже корисними в опануванні професії на практиці.
Прес-служба ННІ УФСК